ďťż
Mount Power zetor 5011 włączanie pompy podnośnika Index ana pig Prawo jazdy ile ciągną
 

zetor 5011 włączanie pompy podnośnika

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :). Nie mogę załączyc samej pompy w zetorze 5011 na podnośnik jedynie co działa na tej dzwigni to walek zależny plus podnośnik. czy ktoś z was spotkal się z taka usterką i jak ją naprawic?



Którą dźwignią włączasz?

Włączam lewą dzwignią koło wajchy zmiany biegów oczywiście ze sprzęgłem WOM

Ja mam tak :) Nie ruszam tego bo az tak bardzo nie przeszkadza a zetor nie chodzi w maszynach typu kosiarka. U mnie jest taka sytuacja ze WOM jest ostro wyjechany i myślę ze tam lezy wina.



Mnie będzie potrzebne do rozsiewacza nawozów i opryskiwacza :(.

Nie cytujemy poprzedniego posta-MOD

Jak weźmiesz wajche na sam dół to chodzi i WOM i TUZ?

Właśnie tak jest a w pozostałych pozycjach nie ma reakcji. Może coś źle załączam bo ten ciągnik mam nie długo

Zeby się dowiedziec trzeba by "rozebrać" i zobaczyc co się dzieje ewentualnie usunąć usterkę ale częsci do tego typu rzeczy nie są tanie-niestety.

A wiesz co może byc przyczyną luźnej dźwigni zmiany biegów - "lata" jak w c 330 :)

Napisz dokładniej jak "lata".

Normalnie dźwignia powinna się ustawic pomiędzy 2 i 3 pozycja N i czy w lewo czy w prawo powinno się wyczuc delikatny opór a u mnie tego oporu nie ma.

Myślę ze jest wyjechana koncowka (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) co przesuwa listwy w skrzyni-zakleszcza się?

Jeszcze nie zakleszczyla się bo cągnik nie dawno kupilem. A ta końcówka - jak czytałem w innych tematach kamień - ma wpływ równiezna zgrzytanie przy włączaniu 5? Czy to można naprawic bez wyciągania skrzyni biegów?

To jest wada sychronizatora, spotkałem się z tym przypadkiem juz w paru zetorach w moim było tak samo, nowy synchronizator i "przesuwka" rozwiązało problem ;) Ale nie musisz wymieniać od razu, ja wymieniłem aż całkowicie pękł i nie dało się wcale włozyc piątki, mozesz tak jeszcze długo jeździc a moze ci w pierwszej pracy się posypać.

Czyli by to naprawic to trzeba skrzynię wymontowac :(. wolał bym to naprawic.

Dokładnie, zeby to zrobic to kabina do góry i ciągnik na 3 częsci ;) Ale radzę narazie nie naprawiać.

:)

Ten latający lewarek od zmiany biegów można sprawdzić odkrecając podłoge, wtedy masz dojście do pokrywy skrzyni biegów.Jeszcze tam nie zaglądałem, może są jakieś sprężyny albo coś w tym rodzaju. Przy okazji odkręc pokrywe i zobacz co z tym womem może wodzik jest skrzywiony albo nity zerwane, spuść olej będzie lepiej widać

Przelotnie przeczytałem temat,

Tak więc, co do dźwigni zmiany biegów myślę że po prostu pękła spręzyna która jest zamocowana na osłonie łożyska mechanizmu zmiany biegów. Sam tam nie zaglądałem ale z katalogu części zamiennych wynika że wystarczy zdjąć dźwignię, małą podkładkę, gumową osłonę (miech) z opaską i dużą podkładkę zabezpieczającą sprężynę.

A co do tej "pompy"
są jak wiadomo 2 dźwignie, (casem można zapomnieć która do czego służy jak się jeździ innymi ciągnikami)
prawa dźwignia to reduktor a lewa przekaźnik. U mnie w zetorku mam 3 pozycje dźwigni przekaźnika, górna- wyłączone, środkowa- WOM i pompa, dolna- pompa
Przy włączaniu przekaźnika nawet przy zaciągniętym sprzęgle WOM usłyszy się z reguły zgrzyty (z górnej na środkową pozycję) a przy włączaniu samej pompy bez WOM nie jest potrzebne sprzęgło bo tylko odłancza WOM.
Tak jest u mnie, a u Ciebie powinno raczej być tak samo.
Na początek radził bym wymienić bolec w tej dźwigni bo często jest wyrobiony i ciężko wyczuć w jakiej pozycji jest dźwignia.

tommy66692 w tych typach zetora nie spotyka się synchronizatorów i wądpie żeby ktokolwiek by montował, w sumie zależy co nazywasz synchronizatorem

mocne255 wodzik jest tylko jeden (wodzik hydrauliki) i jest to po prostu listwa z ząbkami co na końcu ma czop łączący widełki hydrauliki, jak może się skrzywić? a te nity to po prostu bolce.

Jest 5 widełek:
-reduktora
-1 bieg i wsteczny
-2 i 3 bieg
-4 i 5 bieg
-przekaźnik (hydraulika)
Widełki hydrauliki są połączone śrubą (zabezpieczoną podkładką) z wodzikiem hydrauliki

Często się zdarza że trzeba wymienić wszystkie widełki biegów wraz z kamieniem dźwigni gdyż są już zużyte pod łożyskiem mechanizmu zmiany biegów jak i pod bezpiecznikami.

Znasz temat :). Żeby wymienic tę sprężynę to nie trzeba zdejmowac górnego dekla skrzyni? A jak wymienic ten bolec od hydrauliki?

raczej nie trzeba zdejmować dekla skrzyni żeby sprężynę wymienić, sam odkręć drążek, zdejmij gumę (miech) i po prostu zajrzyj co tam jest a na pewno nic się nie stanie
a żeby ten bolec wymienić to jest najlepiej zdjąć podłogę w kabinie i dostęp ma się bardzo dobry bo to jest na mocowaniu drążka przekaźnika na deklu skrzyni
ja sam nie zdejmowałem podłogi bo mi się nie chciało to musiałem się trochę namęczyć aby ten bolec stary wyciągnąć i włożyć nowy
ale generalnie bolec powinien być oryginalny ale ja wziołem gruby gwóźdź uciołem i pasował idealnie, lecz teraz już nie wciskam na chama (nawet nogą) tego drążka do dołu aby włączyć wałek (bo bym kilka razy ten bolec musiał wymieniać), tylko delikatnie ręką z delikatnym zgrzytem lub bez zgrzytu przesuwam drążek z wyczuciem do przodu, ważne jest to aby mieć dobrze wyregulowane sprzęgło WOM, ani za mocno ani za słabo. Wałek po prostu sam powinien stanąć przy zaciągnięciu sprzęgła i samo zaciąganie nie powinno być zbyt ciężkie. Dodatkowym plusem jest pneumatyczne sprzęgło znacznie ułatwiające zaciąganie sprzęgła WOM, lecz konieczna jest włączona pneumatyka.

Apista masz racje w 5011 nie ma synchro, w 7011 jest.

Dzisiaj zakupiłem sprężynę jutro z samego rana zakładam :). Ta wajcha od hydrauliki i WOM to u mnie teraz sprawdziłem że ma cztery położenia na pierwszym nic się nie dzieje wyłączone na drugim teżnic się nie dzieje, na trzecim jest WOM+TUZ a czwarte nie dokońca wchodzi i wyskakuje jak trzymałem na tej ostatniej pozycji to też tak samo było jak na trzecim :(. Chyba bez mechanika się nie obędzie. Może jeszcze spróbuję wymienić tę dźwignię od przełączania.


Apista masz racje w 5011 nie ma synchro, w 7011 jest.
szczerze mówiąc do końca nie byłem przekonany czy mówimy o tym samym bo ja mówię o synchronizatorach na biegach które z reguły montuje się na 4 i 5 biegu i wg mnie każdy zetor 7XXX w standardzie takiego nie ma, lecz tylko na życzenie

piotr5011 tylko trzeba zawsze pamiętać że najpierw trzeba rozkręcić, zajrzeć , sprawdzić, upewnić się a potem z zużytą/pękniętą/złamaną częścią jechać do sklepu i zakupić taką samą. Mnie się czasem zdarzało że kupiłem nie to co trzeba, a nie zawsze można daną część oddać, a jest to zwyczajna strata czasu i pieniędzy.
Co do tego wyskakiwania to jeszcze raz zerknę do katalogu części zamiennych sprawdzić co konkretnie mogło by mieć przyczynę ale wądpie żebym znalazł co ma przyczynę wyskakiwania

Położeń wyczuwalnych może być nawet 5 czy 6 ale zasadniczo są 3 główne które mają odrębną funkcję, czyli te pierwsze 2 położenia w których nic się nie dzieje można ująć jako 1 położenie--->wyłaczone

Wydaje mi się ze wszystkie miały, moj ma bo wymieniałem.

Ta spężyna to 3 zł mnie kosztowała ;) także na wielkie straty się nie naraziłem :) i jeszcze zobaczyłem w katalog części i myślę, że na 99% masz rację. A to co do końca nie załącza to może jest wina tej dźwigienki zobaczymy, może zrobię tak jak ty że węzmę gwoździa i zobaczę co się stanie :). Odnośnie tych zgrzytających biegów to jak myślicie narazie się nie przejmować? :)

możliwe że ja się mylę
teraz patrze do katalogu i znalazłem sprzęgło synchronizacyjne osadzone na wale wielwypustowym a poniżej spisu części nie pisze że jest montowane wyłącznie na życzenie

a jak konkretnie zgrzytają, przy samym włanczaniu biegu czy na wolnych obrotach bez biegu?

o synchronizowanych biegach można się dowiedzieć ze strony http://www.konedata....t/Zetor5011.htm piszą chyba bo nie znam czeskiego że 5011 nie mają synchronizowanych a 7011 4 biegi mają synchronizowane.
Zgrzytają przy przełączaniu, prawie wszystkie.

7011 przynajmniej te 20 letnie mają synchronizowane tylko 4 i 5 bieg.

Tak samo jak 7211. Cała seria 7XXX-7745 miała synchro na 4 i 5.

prawdziwa synchronizacja jest w samochodach, a w starszych ciągnikach jak widać są tylko że kiepskie

sam mam 7211 i skoro posiada synchronizacje to jedynie na 4 i 5 biegu bo to da się wyczuć, jest różnica przy wrzucaniu biegów.

ale ta stronka konedata.net jest wypasiona, są tam niemal wszystkie modele wszystkich marek ciągników i kombajnów z ważniejszymi danymi technicznymi, 11 marek ciągników nie znałem :o

Co do zgrzytania najpierw sprawdź jak będą się przełanczać po zamontowaniu sprężyny bo to wpływa na szybkość zmiany biegów a za szybko zmieniać się nie powinno.

5211 ma synchronizowaną 4 i 5-tkę

Ta dźwignia od WOM-u ma 4 pozycje wszystko jak opisał Apista a jak dasz ją max do tyły to są obroty zależne.
Chodzi oto że wom kręci się zależnie od tego na jakim jedziesz biegu.Można to wykożystać np do zofania zakleszczonej maszyny, jeśli jej konstrukcja na to pozwala. Ja to wykożystywałem przy ANNIE do kartofli.

Ta dźwignia od WOM-u ma 4 pozycje wszystko jak opisał Apista a jak dasz ją max do tyły to są obroty zależne.
Chodzi oto że wom kręci się zależnie od tego na jakim jedziesz biegu.Można to wykożystać np do zofania zakleszczonej maszyny, jeśli jej konstrukcja na to pozwala. Ja to wykożystywałem przy ANNIE do kartofli.

jednak są 4 pozycje...
w sumie zdarzało mi się ruszyć z wałkiem zależnym od biegu, a jak się jeszce reduktor ustawi na luz to tylko wałek będzie się kręcił

a ja mogę tylko włączyć WOM+TUZ razem. czeka mnie remont tzn ciągnik :)

mnie też czeka remoncik, ale nie skrzyni
2 dni temu wymieniłem kolektor, kolanko i tłumnik,
a za tydzień lub dwa kapitalke silnika robie

Też masz 5011? Ile będzie Ciebie kosztował remont silnika? Ja jeszcze muszę się uporać z układem kierowniczym bo po szosie chodzi :)

nie, mam 7211
nie wiem ile będzie mnie kosztował remont kapitalny bo jeszcze nic nie kupywałem
myślę że zmieszczę się w sumie 1000 zł
a sam układ wydechowy kompletny wraz z uszczelkami kosztował mnie 374 zł


a ja mogę tylko włączyć WOM+TUZ razem. czeka mnie remont tzn ciągnik :)
Może nie wyczułeś dźwigni, spróbuj jeszcze raz do góry.

w mechaniźmie zmiany biegów jest jeszcze jedna sprężyna i wymina tej pierwszej nic nie zmieni :(. A jeśli chodzi o dźwignię od womu to próbowałem w każdym położeniu nie ma wszystkich funkcji tej wajchy.

co tu mówić, poprzedni właściciel nie potrafił do końca się dobrze maszyną posługiwać...

Przyczyną luźnego lewarka od zmiany biegów był brak uchwytu na sprężynę dolną w mechaniźmie. Ciągnik jest u mechanika o reszcie usuniętych usterek poinformuje wkrótce. pozdro :)

dzisiaj odebrałem zetorka z naprawy całkowity koszt naprawy z mechanikiem to 2 000 zł. Zostało wymimienione w układzie kierowniczym: uszczelniacz w serwomechaniźmie, taka tuleja w serwie :), dwie końcówki drążków, w skrzyni biegów dwa wałki i dwa podwójne koła zębate i dużo łożysk, przy pompie dwa łożyska i tulejki. Przyczyną nie załączania pompy była wajcha od włączania obudowa nie pozwalała załączyć - macher przeciął ją do połowy (tzn wajchę :) trochę podgiął zespawał i działa git. Koszt dość wysoki bo części do skrzyni są bardzo drogie macher wziął tylko 500 zł.

mam problem z właczeniem WOMU wcale nie działa czy ktos wie co to może byc za przyczyna

Nie dasz rady przełaczyć dzwigni? Jakie objawy?


mam problem z właczeniem WOMU wcale nie działa czy ktos wie co to może byc za przyczyna
sprzęgło ręczne jest po to aby uzywac go ;) inaczej cięzko będzie przełączyć

No sprzęgło jest po to żeby używać szkoda że mój ojciec tego nie rozumie i się tłumaczy ''i tak h... to daje'' a to nieprawda ;[