ďťż
Mount Power ursus 3512 skrzynia biegów Index ana pig Prawo jazdy ile ciągną
 

ursus 3512 skrzynia biegów

witam,jakis czas temu skrzynia zakleszczyla mi sie na pierwszym biegu i za nic nie chciala wyjsc z jedynki i tylko na jedynce jeździla , ale postanowilem to zrobic na sile i udalo sie wykleszczyc, potem mialem problem zeby wlaczyc jedynke oraz wsteczny , poźniej nie chciala wchodzic dwojka i czworka, teraz jeżdze praktycznie na trojce i bardzo ciężko się wlącza wsteczny , jesli juz jakis bieg wlączy sie na sile to potem jest go ciężko wylaczyc, cianik ma tylko 250 mth , nioestety jest juz po gwzarancji :(
ktos mial moze podobny problem ?
ogolnie ciągnik jest ten super, malo pali i wygodny ale przez ta skrzynie sie ciężko pracuje, bardzo ciężko,

ktoś z Państwa ewie moze jak to naprawic?



Też parę razy zakleszczyłem skrzynie jak byłem mały ale tata odkleszczał i widziałem że podnosił tą gumę na dole co zatyka jabłko w lewarku i wybijał tak bolczyk mały i unosił lewarek góra dół i wtedy nastawiał biegi .

Ja użytkuje takiego ursusa od ponad 8 lat i nic takiego mi się jeszcze nie zdarzyło :huh:

W technikum mieliśmy 3512 to też często się zakleszczał. Nikt tego nie naprawiał (nie wiem jak teraz), trochę powajchowało się gałką od biegów i jakoś udawało go się odblokować :).



Jak jest tylko trochę zakleszczona to wystarczy poruszać lewarkiem na prawo i lewo i się odkleszczy ale jak mocno to trzeba nastawiać.

@kopec jest też możliwość nasunięcia trybu śrubokrętem trzeba odkręcić korek od wlewu oleju do skrzyni ten obok lewarków do biegów i nastaw śrubokrętem widziałem jak znajomy tak robił.

no bo mi strasznie ciężko biegi wchodza, i jakby zrobic tak jak napisal krystiano35 to by pomoglo ?


@kopec jest też możliwość nasunięcia trybu śrubokrętem trzeba odkręcić korek od wlewu oleju do skrzyni ten obok lewarków do biegów i nastaw śrubokrętem widziałem jak znajomy tak robił.

trochę do przodu w stronę silnika później do tyłu musisz to wykonać bardzo lekko gdzyż jak za dużo do przodu popchniesz to później będziesz miał problem z wycofaniem zębatki do tyłu

i to pomoze? bo biegi teraz wchodza ale naprawde bardzo cięzko

Mi niektóre biegi ciężko wchodziły jak pękła ta sprężyna od wajchy zmiany biegów, a jej odłamki latały po trybach. Na szczęście nic sie nie stało, wystarczyło ją wymienic :)

a cięzko sie wyjmuje ta sprężynkę? gdzie ona sie znajduje?

Niestety jest z tym troche roboty bo trzeba odkręcic ten cały korpus z dźwigniami bo od góry nie dało jej wyjąc.U mnie było słychac co jakiś czas zgrzyty jak odłamki dostały sie między tryby, jeśli tobie też pękła to powinieneś słyszec

Najczęstszą przyczyną kleszczenia się biegów w 3512 jest uszkodzenie (wyłamanie)płytki oporowej wodzików.Następuje to najczęściej z powodu zbyt energicznej zmiany biegów.Naprawa polega na rozłączeniu ciągnika pomiędzy skrzynią biegów a skrzynią pośrednią,odkręceniu 2 śrub i wymuianie płytki.Koszt części w okolicach 30zł(płytka, uszczelki silikon),naprawę wykonałem sam więc nic nie kosztowało .Mechanik ceni sobie za taką naprawę 500zł.Robiąc naprawę po raz pierwszy poświęciłem na to około 12godz. Dodam jeszcze że skrzynia kleszczyła się ewidentnie i na wszelkie sposoby.Po naprawie chodzi jak nowa.
Użytkownik Matey edytował ten post 13 December 2009 - 00:35
Powód edycji cytowanie poprzedniego posta
nie wiem jak to jest ale n aprawilem , sciagnalem tylko tyą gume co jest na ten galce od biegow, i tam byl taki pierscionek , takli duzy , odkręcilem go kilka obrotow i przykręcilem z powrotem i....
dziala!! nie wiem jak to jest mozliwe ale dziala

EDIT:
jesli biegi znow sie posuja to zrobie to co napisal tomek15h d

dziekuje wszystkim za pomoc :)

a prubował ktoś zwykła spręzyną od nagarniacza od kombajnu???
najprostrze odkleszcze nie skrzynie na pierwszym biegu nie trzeba sie bawić ze sciąganiem żednych osłon ani dekli wystarczy aby odkręcic korek od wlewu oleju do skrzyni wsadzic spreżyne ruszyc wodzikiem i na momęcie odkleszczesz skrzynie z pierwszego biegu

Do odkleszczenia z 1 i R wystarczy mieć lekko zakrzywiony śrubokręt :D

Mam taki problem: kilka dni temu zniknęła 3, nie mogłem jej po prostu włączyć, teraz włączyłem 4 i nie mogę jej wyłączyć :huh:
Od razu mówię, że ciągnik ma 7 tys mtg także ma prawo :D

@robertbara moim zdaniem wybierak Ci sie wyrobił albo jakoś sie przestawia musisz rozkręcić i zobaczyć , bo skrzynia napewno nie siada to nie c-360 :P

mój też ma 7 tyś mtg i biegi wchodzą lux : P wiec wydaje mi się że u Ciebie też bedzie drobnostka w usterce

wiem ze c 330 jak sie zakleszczy to śrubokręt a jak sie zakleszczy c 360 to pchnąć go innym traktorem wystarczy:D

wójek ma masseya fergusona 255 i raz mu sie zakleszczył to gume wziął podniusł wsadził śrubokręt ugięty i pociągnął i po sprawie:D

Podstawa to prawidłowo i sztywno osadzone gniazdo dźwigni zmiany biegów i niewyrobiony palec wybieraka.

@kopec
Miałeś poprostu minimalnie przekręcone gniazdo (prawdopodobnie od uderzenia lub silnego pchnięcia dźwigni w bok), poluzowałeś tą nakrętke/pierścień, dokręciłeś i mogło sie ustawić jak trzeba. Szkoda że dopiero teraz zobaczyłem Twój problem, jakiś czas jeździłem z poluzowaną nakrętką tak że gniazdo obracało sie jak chciało i chwilami trzeba było sie naprawde naszukać żeby trafić jakiś bieg ;) Nie polecam wbijać na siłe, tylko sprawdzić dwie rzeczy które wymieniłem wyżej, najczęściej to w nich tkwi przyczyna, choć może sie dziać coś innego.

mi sie zakleszczało jak jechałem na jedynce i wrzucałem wsteczny albo z jedynki na luz a mianowicie z tego powodu ze jak wyłączałem jedynke to nieświadomie podnosiłem lewarek wystarczyło dokrecic srube pod ta guma pod lewarkiem i zmienic technike zmiany biegów hehe