ďťż
Mount Power INSTRUKCJA NAPRAW MF 255, 3P, 3512 momenty dokręcania śrub Index ana pig Prawo jazdy ile ciągną
 

INSTRUKCJA NAPRAW MF 255, 3P, 3512 momenty dokręcania śrub

witam ,przeszukalem forum ale nie znalazlem potrzebnych mi danych , potrzebny mi jest skan lub foto strony z instrukcji napraw do ciagnika mf 255 lub ursus c-360-3p lub ursus-3512 dotyczący momentów (sił) dokrecania głowicy za pomoca klucza dynamometrycznego te dane sa mi potrzebne na wczoraj i jesli ktos mogłby mi pomoc niech jakos udostepni te dane na przyklad wysylajac mi te dane najlepiej zeby to bylo foto lub skan z instrukcji napraw

moje namiary
e-mail to: raf_17@tlen.pl
gg: 935690

albo najlepiej zebys umiescil te foto lub skan na forum albo przynajmniej link do zdjecia
w ostatecznosci niech ktos napisze z jakimi momentami dokrecac glowice w silniku 3 cylindrowym perkins w ciagniku mf255 , 3p , 3512

prosze o odpowiedz ,pozdrawiam wszystkich agrofoto forumowiczów , pawel5314



dodam ze dane z podobnego tematu sa mi niewystarczajace i niezbyt wiarygodne licze na profesjonalne podejscie do sprawy i nie pisanie zeby dokrecac srub byle jak i z roznymi silami

momenty dokrecania głowicy 100Nm dokrecajac w 3 etapach , na poczatku lekko do pierwszego opru , nastepnie polowa momentu (50Nm) a nastepnie 100Nm , ostatecznie głowice dokreca sie na rozgrzanym silniku , nalezy rowniez pamietac o kolejnosci dokrecania srub czyli dokrecamy od srodka glowicy po przekatnej.

momenty dokrecania srub w silniku perkins 3-cylindrowy:
-nakretki korbowodu(zwykłe) 95Nm
-nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm
-sruby mocujace lozyska glowne 153Nm
-sruby mocujace przeciwciezary 75Nm
-sruby mocujace kolo zebate posrednie 68Nm
-sruby mocujace kolo zebate walka rozrzadu 28Nm
-sruby mocujace kolo zamachowe 108Nm
-sruby mocujace kolo pasowe na wale korbowym 150Nm




momenty dokrecania głowicy 100Nm dokrecajac w 3 etapach , na poczatku lekko do pierwszego opru , nastepnie polowa momentu (50Nm) a nastepnie 100Nm , ostatecznie głowice dokreca sie na rozgrzanym silniku , nalezy rowniez pamietac o kolejnosci dokrecania srub czyli dokrecamy od srodka glowicy po przekatnej.
Witam, czy ktoś mógłby mi potwierdzić te dane?

witam toniekmf255 to co pisze pawel5314 to zgadza sie tylko moment dokrecania głowicy który rzeczywiście wynosi 100 Nm.
Cytuje instrukcje napraw MF 255:"Dokrecić śruby i nakretki mocujące głowicę we właściwej kolejności w trzech etapach momentem 100 Nm (pierwszy etap dokrecania 50 Nm drugi 75 NM, trzeci 100 Nm.)" Koniec cytatu kolejnosć dokręcania postaram sie wrzucić później bo zaczyna sie od środka tak jak pisze pawel5314 ale później już nie na krzyż , i jeszcze jedno w MF nie dokreca sie głowicy na rozgrzanym silniku.

Wielkie dzięki, bo jutro przykręcam głowice, gdybyś nie mógł wrzucić na forum to podeślij mi na pocztę, adres masz na PW.

trzeba uważać przy dokręcaniu bo głowice w mf są jakies kruche już w kilku widziałem pęknięcia przy śrubach


... głowice w mf są jakies kruche...
Wiadomo jak to żeliwo ;)

no tak ale nie powinny tak pękać widziałem już w 3 takie pęknięcia pod śrubą

Wiadomo jeśli jedna śrubę dokręca sie momentem 100Nm a reszta jest luźno to takie pęknięcia mogą się zdarzyć-nierównomierne naprężenia materiału

"Dokręcić śruby i nakrętki mocujące głowicę we właściwej kolejności w trzech etapach..." :)

nasil90 jezeli dokrecasz własciwym momentem i we właściwej kolejności to nie ma prawa pekać pod śrubami chyba ze dokrecasz kluczem przedłużonym rurą.
toniekmf255 tu masz link do obrazka obrazek :D

Wieeelkie dzięki :D

toniekmf255 nie ma za co dziekować powiodło sie dokrecanie głowicy? skorzystałeś ze schematu?. :rolleyes:

Schemacik wydrukowałem i leży w ciągniku,jeszcze nie przykręciłem bo niestety wujas nie dostarczył mi klucz dynamometrycznego <_< , ale obiecał że jutro przywiezie

EDIT
Aktualny czas: 19th July 2008 - 00:43
Dziś dokręciłem głowice, jeszcze raz dzięki za schemat. Resztę będę skręcał jutro :)

Witam
potrzebuje instrukcji napraw do mf 255 u 3512 lub 3p w wersji elektronicznej jeśli ktoś posiada z góry dziekuję

będzie ciężko o tą instrukcje, sam szukam i nie mogę znaleźć, a co Ci chodzi dokładnie?

mam wycieki w 3p na wale korbowym od strony sprzęgła i koła pasowego
wymieniłem juz dwa razy uszczelniacze i uszczelke pomiędzy misą i nic nie pomogło

moze masz takie luzy na wale , kupujesz jakies tanie uszczelniacze albo wal na gladziach masz zlizany, jesli nie chcesz rozwalac ciagnika to zrob pewien trik, tzn jak bedziesz zakladal nowy uszczelniacz to skroc sprezynke sciagajaca simeringa i postaraj sie o wspolosiowosc wtedy na 1000mth gwarantuje ze nie bedzie cieklo:)

Witam. czy ktoś ma instrukcje napraw do zetora 5211 i do ursusa c-360

Siemka .Czy ktoś może mi podac szczegółowe dane m.in ile tżeba dociągnąc śruby na wale głównym .korbowodach , i ich rodzaj (gwint,twardośc).PROSZĘ O ODPOWIEDZ . :rolleyes:


Siemka .Czy ktoś może mi podac szczegółowe dane m.in ile tżeba dociągnąc śruby na wale głównym .korbowodach , i ich rodzaj (gwint,twardośc).PROSZĘ O ODPOWIEDZ . :rolleyes:
Obrazek

Witam u góry masz zdjęcie jakim momentem dokrecić poszczególne śruby na wale, a nakrętki korbowodów dokręcamy momentem 95 Nm. :rolleyes:

czy ktoś ma schemat dokręcania głowicy w ursusie c360 3p.

Witam przeczytaj cały temat dokładnie na pierwszwj stonie podałem link do obrazka ze schematem dokrecania śrub głowicy mf 255 i 3p. pozdrawiam ;)

witam
jaki dokładnie powinien być luz na zaworach w 3P bo różnie piszą 0,3 na zimnym potem 0,2 na zimnym silniku czy 0,25

Witam, luz zaworów powinien wynosić wg. instrukcji napraw: na zimno:zawór dolotowy 0,30mm, zawór wylotowy 0,30mm
na gorąco:zawór dolotowy 0,25mm, zawór wylotowy 0,25mm