ďťż
Mount Power Filtr oleju, wlew oleju do silnika C 330 Index ana pig Prawo jazdy ile ciągną
 

Filtr oleju, wlew oleju do silnika C 330

Witam,
mam starego c 330 który jest bardzo zaniedbany. Na szczęście odpala bez problemów.

Postanowiłem się nim trochę zająć, bo szkoda maszyny. Zakupiłem olej na wymianę i filtr oleju i w tym momencie pojawił się problem. Spuściłem stary olej (było go niecałe 3 litry)i nie mam pojęcia, gdzie znajduje się korek wlewu oleju do silnika, ani gdzie znajduję się filtr oleju. Może ktoś mógł by pomóc, był bym bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuje.



jak podniesiesz maskę to zobaczysz korek na pokrywie klawiatury, a filtr jest koło prądnicy, w stronę kierowcy

na pokrywie klawiatury ? nic mi to nie mówi , ale postaram się coś dojrzeć. Filtr koło prądnicy -> to znajdę .

Dziękuje

edit.

Znalazłem zdjęcie przed chwilą gdzie znajduje się filtr oleju. Jednakże w moim traktorku wygląda to nieco inaczej. Jest to puszka (wielkości filtra, a na górze jest przykręcona nakrętka, która trzyma przewodzik przez który prowadzony jest olej z komory silnika właśnie do ów puszki. Po odkręceniu tej nakrętki myślałem, że dana puszka wyjdzie, ale za ch**a nie chce się ruszyć, z niej wystaje śruba (centralnie na środku u góry)i są tam ślady oleju.

Nie wiem jak do tego się zabrać, ponieważ na zdjeciach c330 filtr wygląda tak jak ten co kupiłem, a moim sprzęcie, jest w miejscu filtra cos innego ...(albo jakiś filtr samorób w co watpie)

pokrywa klawiatury jest na głowicy a głowica jest na bloku silnika, powinieneś znajść,

http://allegro.pl/it...gnika_c330.html

2 zdjęcie na samej górze silnika czyli na pokrywie jest korek
3 zdjęcie filtr oleju,
który masz rocznik c330?



Olej wlewasz od góry przez ten korek, jeżeli miałeś tylko 3l oleju to chyba było poniżej min, więc nie dobrze, a jak będziesz dokręcał filtr oleju to przykręć go ręką mocną, tylko nie używaj klucza :rolleyes:

I właśnie u mnie to się troche różni.

Zrobiłem przed chwilą zdjęcia, które zamieszczam niżej.
1.Zdjęcie silnika z boku :
http://img153.imageshack.us/img153/1039/dsc01645p.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2. Zdjęcie silnika z drugiego boku:
http://img63.imageshack.us/img63/2379/dsc01642y.jpg

Uploaded with ImageShack.us

3.Zdjęcie silnika od góry:
http://img522.imageshack.us/img522/6595/dsc01644w.jpg

Uploaded with ImageShack.us

4.Zdjęcie - filtr oleju ?
http://img541.imageshack.us/img541/4755/dsc01648.jpg

Uploaded with ImageShack.us

5.Z innego ujęcia:
http://img405.imageshack.us/img405/1764/dsc01643g.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Nie wiem dlaczego to wszystko różni się od reszty, może to po prostu inny model ursusa ?

Rok produkcji ? Szczerze to nie mam pojęcia, nie wiem gdzie jest (czy w ogole jeszcze istnieje) dowod rejestracyjny.

Kurcze jakas dziwna ta 30. Co do filtra to masz filter starego typu tzw. odrzutnikowy. Wystarczy go rozebrać i wymyć chyba.
Ta wajcha to odprężnik. Pomaga przy odpaleniu. A co do wleu oleju to wygląda na to że u ciebie wlewa sie go przez ten grzybek kolo pompy paliwowej. jeszcze nie widziałem czegoś takiego. Niech sie wypowiedzą inni koledzy bardziej obeznani. Pozdro.

Po pierwsze to nie jest 30 tylko 28.
Ten grzybek który zaznaczyłeś, to tam wlewasz olej, dawniej tak robili.
A na tym filtrze to odkręcasz tę górną śrubę, można postukać i musi zejść, następnie płukasz srodek. Jego się nie wymienia tylko myje. musiało z tego korka wyciec bo inaczej byś się popaprał :lol:
A ta wajchą podnosi się klawiaturę, inaczej odprężnik. Pomocna jest przy zapalaniu w zimę, eliminuje tzw. suchy start.

to jest 325 poprzerabiany na 330, pompa od 330, ciekawe jakie cylindry, 330 ma większą średnicę
325 miały właśnie ten wężyk pomiędzy filtrem a blokiem

jak masz tabliczkę na silniku to zobacz czy to S 312 czy 312b 312c

filtr nie jest odrzutnikowy tylko odśrodkowy, nie będę się rozpisywał bo znam go teoretycznie tylko, po prostu w środku wiruje wirnik i na jego ściankach pod wpływem siły odśrodkowej osadzają się zanieczyszczenia, rozebrać, wymyć jak kolega pisze

Witaj kolego. A więc tak: silnik jest od C-328 albo C-325. Wlew jest do pokrywy rozrządu siedząc na siedzeniu to jest prawa strona. Z przodu przed pompą wtryskową. Do silnika wchodzi 6.3L oleju, najlepiej i ekonomicznie Turdus 15W40. Teraz jedziemy dalej, masz filtr oleju ośrodkowy, tzw. bąk. Jeżeli chcesz go wyczyścić to rozbierasz i myjesz w ON. Ja bym kupił korpus filtra oleju i założył filtr pełnoprzepływowy - koszt 35zł. W tym silniku masz dwa przewody od pompy olejowej, jeden napędza ten oto filtr, a drugi smaruje. Ta dźwignia na pokrywie zaworów, tudzież klawiatury to tzw. odprężnik. Otwiera on zawory wydechowe, przez co rozrusznik na lżej kręcić wałem, ponieważ kompresja ucieka przez otwarte zawory. Ten srebrny wkręt nad filtrem to od czujnika temperatury. Masz zerwany przewód, czyli jeżeli chcesz mieć to sprawne musisz kupić cały nowy wskaźnik, najlepiej Mera KFM. Dwuwskaźnik około 80zł, trój gdzieś 120zł. @raff24 cylindry w każdym silniku: S-312/b/c mają taką samą średnicę. Poza tym masz zużyte pierścienie albo prowadnice zaworów. Może być też głowica pęknięta koło sztyftu kolektora wydechowego, zaraz tam są kanały olejowe i tamtędy kapie Ci olej. W innych miejscach też masz dość spore wycieki. Usuń je jak najprędzej. Umyj ten ciągnik bardzo dobrze, bo wygląda jak dzik. :D Rok produkcji masz pod pedałem gazu na tabliczce, albo obok przewodów wysokiego ciśnienia od wtryskiwaczy. Na 99% jest to C-328 z silnikiem S-312B z czasu 1963-1967.

Masz silnik od C328 tym grzybkiem wlewasz olej,filtr się czyści a nie wymienia.

325 miał średnicę cylindra 98mm poj. 1810 cm3
328 i 330 śr. cylindra 102mm poj 1960 cm3

Tak, C-325 zgadza się.

Dziękuje wszystkim za rady i pomoc.

Na mojej maszynce (tabliczce) widnieje napis iż jest to C 325 A z 1960roku, wiec ten dziadek obchodzi 50-lecie :)
Filtr wyczyściłem, olej zalałem, maszynę odpaliłem. Teraz ją ładnie wyczyszczę, sprawdzę skąd mu cieknie i ładnie go odnowie, wraz z malowaniem.

Montował ktoś może pług do odśnieżania z przodu ? Fajna sprawa i przydatna.

Przy tej osi jakiekolwiek obciążenie to katorga. Pęka szyna na odległość 30-40cm od gniazda sworznia i robią się problemy. U mnie pękło z obydwóch stron i było spawane. W tym roku zamieniłem sobie oś na płaską z mocowaniem na 4 śruby.

Pług można, tylko ramy trzeba poprowadzić do skrzyni biegów. Żeby przenosiło siłę, a nie na oś wszystko szło. Lecz do starego przodku jest ciężko, jest zbyt słaby. Lepiej założyć od 30.
Wstaw zdjęcie jak skończysz :)

widzę ze pojawil sie ciapek starszy od mojego :) ja mam z 1962 roku
-pytaj i powiem co i jak ... nareszcie rodzimy CIAPEK :)

Malować nie maluj jak pod centymetrem kurzu jest ładny niebieski kolor. Co oryginał to oryginał. Po części tylnego błotnika stwierdzam że traktor źle nie wygląda więc umyj cały ciągnik i polikwiduj wycieki i śmigaj :) . Co do pługa to można by tak zrobić jak szyny do TUR-a i chyba powinno dać radę.

P.S. Elektrotech ja mam z 1967 ;) .